
- Σε περίπτωση αναβάθμισης του συστήματος θέρμανσης και ψύξης πρέπει να εγκαθίσταται, αντιστάθμιση εξωτερικών συνθηκών, ή / και σύστημα διαχείρισης ενέργειας κτιρίου (BEMS), για τον κεντρικό έλεγχο της λειτουργίας όλων των συστημάτων και σύστημα διατάξεων αυτόματου ελέγχου που να το κατατάσσει στην αντίστοιχη κατηγορία Α ή Β. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να καταγράφονται και να επιτηρούνται οι ενεργειακές καταναλώσεις με την εγκατάσταση επικοινωνιακών ενεργειακών μετρητών. Το BEMS είναι σημαντικό να διαθέτει ένα ανοικτό επίπεδο επικοινωνίας (BACnet, Modbus κτλ) με όλα τα επιμέρους υποσυστήματα, επιτρέποντας την ανταλλαγή δεδομένων και λειτουργιών με τρίτες υπηρεσίες λογισμικού εξοικονόμησης ενέργειας. Στα κτίρια που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 3 των άρθρων 14 και 15 του ν. 4122/2013 είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση συστημάτων αυτοματισμού και ελέγχου.
- Η εγκατάσταση νέου συστήματος μηχανικού αερισμού. Το σύστημα θα καλύπτει τις απαιτήσεις για νωπό αέρα (προκλιματισμός), ενώ θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης θερμότητας, και θα είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 1253/2014. Τόσο τα δίκτυα προσαγωγής του προκλιματισμένου αέρα όσο, και τα δίκτυα απαγωγής θα διαθέτουν επαρκή θερμομόνωση σύμφωνα με τον Κ.Εν.Α.Κ.
- Η εγκατάσταση νέου συστήματος κλιματισμού. Το σύστημα θα καλύπτει τις απαιτήσεις του κτιρίου για θέρμανση / ψύξη / αερισμό, θα διαθέτει
- Η αναβάθμιση υφιστάμενου συστήματος μηχανικού αερισμού. Στην περίπτωση συστήματος μηχανικού αερισμού που βρίσκεται σε καλή κατάσταση, είναι δυνατή η αναβάθμιση του με εγκατάσταση inverter στους ανεμιστήρες προσαγωγής και απόρριψης, η εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης θερμότητας και η θερμομόνωση των δικτύων προσαγωγής και απαγωγής.
- Η εγκατάσταση συστήματος παραγωγής ΖΝΧ το οποίο είναι πλήρως ανεξάρτητο (ηλιοθερμικά, αυτόνομος λέβητας κλπ) από το σύστημα θέρμανσης. Η εγκατάσταση αφορά στο συνολικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του λεβητοστασίου (αυτοματισμοί, κυκλοφορητές, καμινάδα, αντικατάσταση ή μόνωση σωληνώσεων, κλπ).
- Η εγκατάσταση συστήματος παραγωγής ΖΝΧ το οποίο είναι εξαρτημένο σε σύστημα θέρμανσης/ψύξης (ανάκτηση θερμότητας). Η εγκατάσταση αφορά στο συνολικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του λεβητοστασίου που αφορά στην παραγωγή και διανομή ΖΝΧ (ένταξή του στο σύστημα BEMS, αυτοματισμοί, κυκλοφορητές, μόνωση σωληνώσεων, κλπ).
- Με αντικατάσταση των υφιστάμενων λαμπτήρων (καθώς και των αντίστοιχων του περιβάλλοντος χώρου, στην περίπτωση που είναι στον ίδιο μετρητή) με νέους ενεργειακά αποδοτικότερους.
- Με αντικατάσταση όλου του συστήματος φωτισμού με νέα συστήματα φωτισμού ενεργειακά αποδοτικότερα (φωτιστικά σώματα, λαμπτήρες, διακόπτες).
- Με εγκατάσταση αυτοματισμών σύζευξης φυσικού με τεχνητό φωτισμό, αναδιάταξης κυκλωμάτων για καλύτερο έλεγχο του φωτισμού, ελέγχου παρουσίας και ρύθμισης της έντασης φωτισμού (dimming), όπου καθίσταται εφικτό.
- Αντιστάθμισης της άεργου ισχύος των ηλεκτρικών καταναλώσεων.
- Σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκινήτων κ.α.). Η εγκατάσταση αφορά τουλάχιστον στις, ελάχιστες απαιτούμενες από την νομοθεσία, θέσεις για το κτίριο που αναβαθμίζεται.
- Στον υπολογισμό του κόστους των επεμβάσεων συμπεριλαμβάνονται, εκτός των απαιτούμενων υλικών (κυρίων, βοηθητικών και μικροϋλικών), και οι λοιπές εργασίες, που είναι αλληλένδετες με αυτές, με σκοπό την επίτευξη ενός άρτιου, τεχνικού και λειτουργικού αποτελέσματος.
- Τα υλικά και τα συστήματα που θα χρησιμοποιηθούν για τις επεμβάσεις πρέπει να φέρουν ενεργειακή σήμανση, εφόσον αυτή απαιτείται. Τα δομικά στοιχεία και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, για τα οποία υφίσταται σχετική υποχρέωση από την κείμενη νομοθεσία, θα πρέπει να φέρουν σήμανση CE. Ταυτόχρονα, πρέπει να είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις οικολογικού σχεδιασμού Ecodesign. Ενώ σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να είναι καινούρια και όχι μεταχειρισμένα.
- έχουν ολοκληρωθεί οι βασικότερες δυνατές επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο κτίριο (κέλυφος, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις κτλ), σύμφωνα με τις ελάχιστες απαιτήσεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Εν.Α.Κ),
- αποδεδειγμένα αναβαθμίζουν το κτίριο τουλάχιστον στην ενεργειακή κλάση Β, παράλληλα με επίτευξη, κατ’ ελάχιστον, 30% εξοικονόμησης ετήσιας πρωτογενούς ενέργειας,
- η σκοπιμότητα τους τεκμηριώνεται επαρκώς από σχετική ανάλυση κόστους – οφέλους,
- δεν προκύπτει οικονομική δραστηριότητα από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας
- η αλλαγή δεν επιφέρει αλλαγή στο φυσικό και στο οικονομικό αντικείμενο της Απόφασης Ένταξης του ενταγμένου έργου,
- ο υποψήφιος Δικαιούχος προσκομίσει εκ νέου τα αναφερόμενα στο στοιχείο με α/α (15) της παρ. 6 της παρούσας Πρόσκλησης, ως προς τον νέο τρόπο χρηματοδότησης.
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΟΝΟΜΑΣΙΑ | ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ |
ENER1 | Αριθμός Κτιρίων | Αριθμός |
ENER2 | Επιφάνεια θερμαινόμενων χώρωνκτιρίων | m² |
ENER3 | Μείωση της ετήσιας κατανάλωσηςπρωτογενούς ενέργειας, ανά ωφέλιμη επιφάνεια κτιρίου | kWh/m²/έτος |
ENER4 | Εκτιμώμενη ετήσια μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, ανά ωφέλιμηεπιφάνεια κτιρίου | Τόνοι ισοδύναμου CO2/ m²/έτος |
ENER5 | Αριθμός Κτιρίων που υπόκεινταισε ριζική ανακαίνιση | Αριθμός |
ENER6 | Αριθμός Κτιρίων πουαναβαθμίζονται σε NZEB | Αριθμός |
ΧΡΗΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ | ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας | 90.000.000,00 ευρώ (€) |
Εκπαίδευσης | 170.000.000,00 ευρώ (€) |
Γραφεία | 310.000.000,00 ευρώ (€) |
Λοιπές Χρήσεις Κτιρίων | 70.000.000,00 ευρώ (€) |
- Κάθε Αίτηση Ένταξης θα αφορά σε ένα κύριο υποέργο.
- Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων δράσεων / έργων ορίζεται η ημερομηνία της Απόφασης Ένταξης στο Πρόγραμμα.
- Ως ελάχιστος συνολικός και επιλέξιμος Προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων Αιτήσεων Ένταξης ορίζεται το ποσό των 100.000,00 ευρώ (€), συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Σε κάθε περίπτωση το σύνολο των αιτήσεων κάθε φορέα (καθώς και των Ν.Π.Δ.Δ. που υπάγονται σ’ αυτόν), αθροιστικά, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνολικού διαθέσιμου προϋπολογισμού, ανά κατηγορία χρήσεων κτιρίου.
- Ως άνω όριο για την επιλεξιμότητα των προτεινόμενων επεμβάσεων στο Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» ορίζεται το ποσό του 1,50 ευρώ (€) ανά εξοικονομούμενη πρωτογενή ενέργεια ετησίως (kWh/έτος), όπου ως εξοικονομούμενη πρωτογενής ενέργεια ορίζεται η διαφορά ανάμεσα στον Ενεργειακό Έλεγχο πριν και μετά τη διαδικασία των επεμβάσεων. Σημειώνεται πως ο ανωτέρω ορισμός της εξοικονομούμενης πρωτογενούς ενέργειας ανά έτος περιλαμβάνει τη συνολική ετήσια εξοικονόμηση που έχει προκύψει, λαμβάνοντας υπ’ όψιν εξοικονόμηση που δυνητικά έχει επιτευχθεί και εκτός του επιλέξιμου προϋπολογισμού από το Πρόγραμμα.
- Στις περιπτώσεις Αιτήσεων Ένταξης, όπου ο αντίστοιχος Προϋπολογισμός είτε υπερβαίνει τα όρια που τίθενται στο στοιχείο με α/α (4), είτε περιλαμβάνει μη επιλέξιμες επεμβάσεις για το Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ», ο υποψήφιος Δικαιούχος υποχρεούται να προσκομίσει απόφαση του αρμόδιου συλλογικού του οργάνου, που τον δεσμεύει ρητά για τον τρόπο και την κάλυψη του υπερβαίνοντος ποσού. Επισημαίνεται ότι πριν την έγκριση των τευχών δημοπράτησης, ο υποψήφιος Δικαιούχος θα πρέπει να υποβάλλει απόφαση του αρμόδιου οργάνου, με την οποία θα εγγράφεται στον προϋπολογισμό του το τυχόν υπερβάλλον ποσό. Η εν λόγω απόφαση θα πρέπει να μνημονεύεται ρητά στα τεύχη δημοπράτησης.
- Το ποσοστό χρηματοδότησης – επιχορήγησης ορίζεται στο 50% του ποσού της επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης, με την επιφύλαξη των αναφερόμενων στο στοιχείο με α/α (4). Σε περίπτωση που με τις επεμβάσεις, το κτίριο υπόκειται σε ριζική ανακαίνιση, ή επιτευχθεί ενεργειακή κατηγορία Β+ τότε το ποσοστό χρηματοδότησης – επιχορήγησης αυξάνεται κατά 10% (συνολικά 60%). Εφόσον επιτευχθεί ενεργειακή κατηγορία Β+ και πληρούνται όλες οι ελάχιστες απαιτήσεις του Κ.Εν.Α.Κ (ριζική ανακαίνιση) τότε το ποσοστό χρηματοδότησης – επιχορήγησης αυξάνεται κατά 20% (συνολικά 70%). Στα κτίρια του καταλόγου κτιρίων της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4342/2015 που είναι ιδιόκτητα και καταλαµβανόµενα από την κεντρική δηµόσια διοίκηση, εφόσον συνδυαστικά επιτευχθεί ενεργειακή κατηγορία Β+ και πληρούνται όλες οι ελάχιστες απαιτήσεις του Κ.Εν.Α.Κ (ριζική ανακαίνιση), τότε το ποσοστό χρηματοδότησης – επιχορήγησης αυξάνεται κατά 35% (συνολικά 85%). Σε κάθε περίπτωση στα ανωτέρω ποσοστά προστίθεται ένα επιπλέον 10% στη χρηματοδότηση – επιχορήγηση εάν επιλεγεί η Σ.Ε.Α. ως χρηματοδοτικό σχήμα (βλέπε υποενότητα 1.7).
- Δεν εντάσσονται στο Πρόγραμμα δράσεις / έργα που έχουν ήδη ενταχθεί για χρηματοδότηση σε άλλα προγράμματα. Επιπλέον, δεν εντάσσονται έργα που προορίζονται να ενταχθούν σε άλλα προγράμματα, με βάση τα εγκεκριμένα προγραμματικά κείμενα και τις εξειδικεύσεις τους. Επισημαίνεται ότι το Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» λειτουργεί συμπληρωματικά άλλων προγραμμάτων, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών σε δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού αποθέματος των οικείων υποψηφίων Δικαιούχων του Προγράμματος.
- Για τη σύνταξη των μελετών των προτεινόμενων κτιρίων, πρέπει να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του ν. 4122/2013 (Α’ 42) και του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Εν.Α.Κ).
- Τα κτίρια που εντάσσονται στο Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» θα πρέπει μετά τις επεμβάσεις να κατατάσσονται κατ’ ελάχιστον στην κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Β, σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Εν.Α.Κ) και να εξασφαλίζουν εξοικονόμηση ετήσιας πρωτογενούς ενέργειας τουλάχιστον κατά 30%.
- Είναι επιλέξιμες, σε ποσοστό μέχρι 15% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, οι δαπάνες για συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες (ΑΠΕ) καθώς και για έξυπνα συστήματα διαχείρισης ενέργειας.
- Το προτεινόμενο κτίριο οφείλει να εξασφαλίζει την προσβασιμότητα στα Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες , σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
- Στην περίπτωση που υποβάλλονται Τεχνικές Μελέτες, σε στάδιο μελέτης εφαρμογής, πρέπει να έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις – γνωμοδοτήσεις. Ειδικότερα, σε περίπτωση που προτείνονται επεμβάσεις σε κτίριο χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο, απαιτείται θετική γνωμοδότηση από το αντίστοιχο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Σε περίπτωση που προτείνονται επεμβάσεις σε κτίριο χαρακτηρισμένο ως μνημείο απαιτείται απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (άρθρο 11 ν. 4355/2015).
- Η τελική επιλεξιμότητα των δαπανών από την υλοποίηση των ενταγμένων έργων θα επιβεβαιωθεί με την έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.) και με την εκπόνηση Ενεργειακού Ελέγχου, μετά το πέρας των εργασιών – επεμβάσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Στην περίπτωση που με την έκδοση των ανωτέρω στοιχείων δεν επιβεβαιώνεται η επίτευξη της εξοικονομούμενης ετήσιας πρωτογενούς ενέργειας (30%) και ο στόχος της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, με την κατ’ ελάχιστον κατάταξή τους στην κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Β, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ισχύοντος Κ.Εν.Α.Κ, εκδίδεται απόφαση ανάκλησης της απόφασης ένταξης (Απόφαση Απένταξης) από το Πρόγραμμα
- Το προτεινόμενο κτίριο πρέπει να κατατάσσεται στην υφιστάμενη κατάστασή του σε κατηγορία ενεργειακής απόδοσης από Γ’ έως και Η’ [Γ’, Δ’, Ε’, Ζ’, Η’], βάσει του άρθρου 10 του Κ.Εν.Α.Κ.
- Το πλαίσιο των επεμβάσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, καθώς και ο χρονικός προγραμματισμός δεν πρέπει να παρεμποδίζουν ουσιαστικά τη λειτουργία αυτών.
- Για την αξιολόγηση ύπαρξης Κρατικής Ενίσχυσης, ο υποψήφιος Δικαιούχος συμπληρώνει στους σχετικούς πίνακες του Τεχνικού Δελτίου, με την κατάλληλη τεκμηρίωση σχετικά με την μη ύπαρξη κρατικής ενίσχυσης, ή την συμβατότητα της ενίσχυσης με το Ενωσιακό Δίκαιο. Έργα που δεν ενέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης θα εξεταστούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την έννοια της Κρατικής Ενίσχυσης, όπως αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 107 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2016/C262/01). Στις περιπτώσεις αυτές, προκειμένου το σύνολο της δημόσιας χρηματοδότησης της προτεινόμενης δράσης να μην εμπίπτει στους κανόνες περί Κρατικών Ενισχύσεων, πρέπει να διασφαλιστεί ότι η χρηματοδότηση που παρέχεται για την κατασκευή των σχετικών υποδομών δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διεπιδότηση, ή για έμμεση επιδότηση άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας υποδομών.
- Η υποβολή της Τεχνικής Μελέτης των προτεινόμενων επεμβάσεων σε στάδιο προμελέτης θα περιλαμβάνει και την ανάλυση κόστους των προτεινόμενων επεμβάσεων – εργασιών (εκτίμηση προϋπολογισμού).
- Στην υποβολή Τεχνικών Μελετών των προτεινόμενων επεμβάσεων σε στάδιο μελέτης εφαρμογής (βλέπε στοιχείο με α/α 16 της ενότητας 6), οι υποβαλλόμενες Τεχνικές Μελέτες πρέπει να έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τις εγκεκριμένες προδιαγραφές και να συνοδεύονται από τις προβλεπόμενες
- δαπάνες που αφορούν σε συνήθεις επεμβάσεις συντήρησης,
- τεχνικές μελέτες με σκοπό την “ωρίμανση” του προτεινόμενου έργου,
- προμήθεια και τοποθέτηση κινητού εξοπλισμού, μη μόνιμου χαρακτήρα,
- λοιπός εξοπλισμός που δεν συμβάλει στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, βάσει Κ.Εν.Α.Κ.
- τα στοιχεία του υποψήφιου Δικαιούχου,
- το ποσοστό χρηματοδότησης και αναφορικά με το/τα κτίριο/α
- το χαρακτηριστικό όνομα,
- την πολεοδομική χρήση,
- τη διεύθυνση,
- τον αριθμό παροχής ρεύματος και
- την επιφάνεια των κύριων χώρων
Α/Α | Δικαιολογητικά |
1 | Έγγραφα Ιδιοκτησιακού Καθεστώτος |
2 | Νομιμοποιητικά Έγγραφα Κτιρίου/ων |
3 | Αποδεικτικό Έγγραφο ότι το/α κτίριο/α δεν έχει/έχουν υποστεί ΡιζικήΑνακαίνιση |
4 | Δελτίο Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου |
5 | Τεχνική Μελέτη |
6 | Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Π.Ε.Α.) |
- Στοιχεία που τεκμηριώνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς του προτεινόμενου κτιρίου. Σε περίπτωση που το προτεινόμενο κτίριο δεν είναι ιδιόκτητο, απαιτείται η ύπαρξη παραχωρητηρίου, για διάστημα τουλάχιστον 15 ετών από την ημερομηνία έναρξης υποβολής των αιτήσεων, καθώς και δήλωση του ιδιοκτήτη με την οποία βεβαιώνει ότι: (α) έχει λάβει γνώση και συμφωνεί με την υποβολή της πρότασης από τον υποψήφιο Δικαιούχο, (β) συμφωνεί με την εκτέλεση των προτεινόμενων εργασιών για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
- Στοιχεία νομιμότητας βάσει της οικοδομικής άδειας ανέγερσης. Στην περίπτωση που ο φορέας του κτιρίου δε διαθέτει οικοδομική άδεια, ή αυτή δεν ανταποκρίνεται στην τρέχουσα κατάσταση του κτιρίου, θα πρέπει να προσκομισθεί σχετικό νομιμοποιητικό έγγραφο, από το οποίο να προκύπτει ότι το εν λόγω κτίριο υφίσταται νόμιμα.
- Έγγραφο που θα αποδεικνύει ότι το προτεινόμενο κτίριο δεν έχει υποστεί ριζική ανακαίνιση.
- Δελτίο Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου, που πιστοποιεί ότι το προτεινόμενο κτίριο δεν παρουσιάζει ανεπαρκή σεισμική ικανότητα.
- Τεχνική Μελέτη των προτεινόμενων επεμβάσεων σε στάδιο προμελέτης.
- Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), το οποίο πρέπει να έχει εκδοθεί μετά το 2017. Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να τεκμηριώνεται ότι το προτεινόμενο κτίριο, μετά την ολοκλήρωση των επεμβάσεων, να
Α/Α | Δικαιολογητικά |
1 | Τεχνικό Δελτίο Έργου |
2 | Στοιχεία Αρμοδιότητας του υποψήφιου Δικαιούχου για την ΑίτησηςΈνταξης |
3 | Απόφαση του αρμόδιου οργάνου για την Αίτηση Ένταξης |
4 | Ανάληψη Καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής από άλλο Φορέα |
5 | Σχέδιο Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων Ο.Τ.Α. |
6 | Αποδεικτικό Έγγραφο μη ένταξης σε κάποιο άλλο χρηματοδοτούμενοπρόγραμμα για το/τα κτίριο/α της Αίτησης |
7 | Έκθεση Σκοπιμότητας |
8 | Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης |
9 | Τεύχη Δημοπράτησης |
10 | Βεβαίωση – Δήλωση ανάληψης λειτουργίας και συντήρησης του |
έργου | |
11 | Εγκριτικές αποφάσεις μελετών |
12 | Πίνακας αποτύπωσης Υποστηρικτικών Μελετών και Ωρίμανσης |
13 | Πίνακας αποτύπωσης Αδειών και Εγκρίσεων |
14 | Στοιχεία για τη Διοικητική και Επιχειρησιακή επάρκεια τουυποψήφιου Δικαιούχου |
15 | Στοιχεία για τη Χρηματοοικονομική Ικανότητα του υποψήφιου Δικαιούχου και Απόφαση του Αρμόδιου Συλλογικού Οργάνου του υποψήφιου Δικαιούχου για τη δέσμευση και για τον τρόπο κάλυψηςδυνητικού υπερβαίνοντος ποσού |
16 | Τεχνικές Μελέτες |
17 | Στοιχεία Μελέτης, Ανάλυση Κόστους – Οφέλους για ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ |
18 | Λίστα ελέγχου ύπαρξης Κρατικής Ενίσχυσης |
19 | Αιτιολόγηση των τιμών των Δεικτών Παρακολούθησης |
20 | Τελευταία Έκθεση Ενεργειακού Ελέγχου |
21 | Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας |
- Τεχνικό Δελτίο Έργου, πλήρως συμπληρωμένο, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα στο Παράρτημα 1 της παρούσας Πρόσκλησης.
- Στοιχεία (όπως κανονιστικές αποφάσεις, καταστατικά φορέων) που τεκμηριώνουν ότι ο υποψήφιος Δικαιούχος έχει την αρμοδιότητα υποβολής της Αίτησης Ένταξης του προτεινόμενου έργου.
- Απόφαση του αρμόδιου οργάνου του υποψήφιου Δικαιούχου για την Αίτηση Ένταξης στο Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ», με την οποία επιπλέον θα αποδέχεται τους όρους της παρούσας Πρόσκλησης και θα καθορίζει τη Μέθοδο Υλοποίησης των προτεινόμενων επεμβάσεων (υλοποίηση μέσω Δημόσιας Σύμβασης Έργου ή μέσω Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης). Η εν λόγω απόφαση δεσμεύει τον υποψήφιο Δικαιούχο μετά την έκδοση της Απόφασης ένταξης για τη συνομολόγηση του Επενδυτικού Δανείου με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/75516/436/31.07– 2020 (Β’ 3156) Απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών.
- Στην περίπτωση όπου ο υποψήφιος Δικαιούχος δεν διαθέτει την απαιτούμενη διαχειριστική επάρκεια για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών κατά το άρθρο 44 του ν. 4412/2016, οφείλει να προσκομίσει απόφαση από το αρμόδιο συλλογικό του όργανο για την ανάληψη των καθηκόντων της Αναθέτουσας Αρχής από τεχνική υπηρεσία άλλου φορέα (Φορέας Υλοποίησης) και να συνυποβάλει τη σύμφωνη γνώμη του Φορέα Υλοποίησης και το σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ των δύο φορέων.
- Στην περίπτωση υποψήφιων Δικαιούχων ΟΤΑ το Σχέδιο Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων βάσει της παρ. 12 του άρθρου 6 του ν. 4843/2021.
- Βεβαίωση/υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου Δικαιούχου ότι η προτεινόμενη επέμβαση δεν έχει ήδη ενταχθεί για χρηματοδότηση σε κάποιο άλλο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και ότι δεν υφίσταται άμεσα δυνατότητα να ενταχθεί.
- Έκθεση Σκοπιμότητας, από την οποία να προκύπτει με σαφήνεια η αναγκαιότητα υλοποίησης της προτεινόμενης επέμβασης. Στην έκθεση σκοπιμότητας θα περιλαμβάνεται η Τεχνική Περιγραφή του έργου, καθώς και ανάλυση κόστους των προτεινόμενων επεμβάσεων.
- Χρονοδιάγραμμα για την εκτίμηση της ρεαλιστικής υλοποίησης.
- Τεύχη Δημοπράτησης (Σχέδιο ή Εγκεκριμένα Τεύχη), εφόσον υφίστανται.
- Βεβαίωση – Δήλωση ανάληψης λειτουργίας και συντήρησης του έργου.
- Εγκριτικές αποφάσεις μελετών, εφόσον υφίστανται.
- Πίνακας αποτύπωσης των αναγκαίων, τεχνικών υποστηρικτικών μελετών και της ωρίμανσης της προτεινόμενης επέμβασης, εφόσον απαιτείται.
- Πίνακας αποτύπωσης των αδειών και εγκρίσεων του συνόλου των προτεινόμενων επεμβάσεων και του αντίστοιχου βαθμού προόδου, εφόσον απαιτείται.
- Στοιχεία για τη Διοικητική και Επιχειρησιακή επάρκεια του υποψήφιου Δικαιούχου (ή του Φορέα Υλοποίησης). Για την Διοικητική και Οργανωτική επάρκεια του υποψήφιου Δικαιούχου είναι επαρκές το εφαρμοζόμενο από το Δήμο “Εγχειρίδιο Διαδικασιών ΣΔΕ” στο οποίο περιγράφεται η εφαρμοζόμενη Διαδικασία, ώστε να εξασφαλίζεται η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση των πόρων του Προγράμματος. Σε ό,τι αφορά στην Ομάδα Επίβλεψης του
- Στοιχεία για τη χρηματοοικονομική ικανότητα του υποψήφιου Δικαιούχου, καθώς και απόφαση του αρμόδιου συλλογικού του οργάνου, που θα τον δεσμεύει ρητά για την κάλυψη ενδεχόμενων ιδίων δαπανών, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση δηλαδή, όπου η εκτίμηση του Προϋπολογισμού υπερβαίνει το όριο που τίθεται στο στοιχείο με α/α (4) της ενότητας 5.1.
- Τεχνικές Μελέτες (στάδιο μελέτης εφαρμογής) και απαιτούμενες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις, εφόσον υφίστανται. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που προτείνεται επέμβαση σε κτίριο χαρακτηρισμένο ως Διατηρητέο / Μνημείο απαιτείται αντίστοιχα και η θετική γνωμοδότηση από το αντίστοιχο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής / Απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
- Στοιχεία μελέτης, ανάλυση κόστους – οφέλους για την τεκμηρίωση των επεμβάσεων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, εφόσον επιλέγεται η εγκατάστασή τους.
- Συμπληρωμένη λίστα ελέγχου ύπαρξης Κρατικής Ενίσχυσης (βλέπε Παράρτημα 2).
- Αιτιολόγηση των τιμών των Δεικτών Παρακολούθησης της προτεινόμενης Πράξης.
- Τελευταία έκθεση Ενεργειακού Ελέγχου, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4843/2021 και με τις σχετικές οδηγίες και τα υποδείγματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, από κατάλληλο ενεργειακό ελεγκτή, εγγεγραμμένο στο Μητρώο Ενεργειακών Ελεγκτών
- Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας για το/τα κτίριο/α που θα αιτηθεί ο υποψήφιος Δικαιούχος.